• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP modus en virtual pc niet mogelijk bij windows 7 home premium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

digidanny

Nieuw lid
Lid geworden
18 jul 2012
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Misschien kan iemand het onderstaande bevestigen en/of verder helpen?
Heb sinds kort een nieuwe ASUS-pc nadat de oude met xp gecrashed is. Nu wilde ik graag sommige xp-programma's onder windows 7 home blijven gebruiken.
Het gaat hier om programma's die op de normale manier niet niet blijven werken. Werkt virtuele pc en xp modus niet onder windows 7 home premium? Alleen bij hogere versies zoals professional en ultimate ?
Heb al wat gegoogled en rond gekeken in dit forum. Graag bevestiging.
Zijn er andere oplossingen ? Zag iets van vm-lite. Is een upgrade naar windows 8 een optie?
Alvast bedankt. Danny
 
Bij mijn weten klopt dat inderdaad met die versies. Windows xp draait uitstekend in virtualbox, wat die beperkingen niet heeft.
 
:biggrin:Dank je weballey. Zit dus in de goeie richting. Ik vind dit geldpikkerij van Microsoft. Waarom die optie wel bij de duurdere versies? Moet je nu zomaar je software weggooien?
Maar weet jij of heeft iemand anders hier verder nog suggesties of ervaringen, hoe verder ? Werken Virtual pc en xp modus WEL onder windows 8 ? Daar heb je ook weer verschillende versies. Was mijn harde schijf niet kapot gegaan, was ik lekker met xp doorgegaan, alhoewel dat nog maar voor 2 jaar kan:fury:
Dan laat Microsoft ons ook in de steek.
 
Heb je al eens wat gexperimenteerd met compatibiliteitsmodus? Er zijn bij mijn niet zoveel programma's, die onder windows 7 beslist niet willen werken. Ik heb nog maar weinig gedaan met windows 8, maar ongetwijfeld zal dat ook dergelijke kunstmatige beperkingen hebben. Als je per se wilt, kun je natuurlijk ook gewoon xp op je pc installeren. Of een stuk schijfruimte vrijmaken en xp in dual boot installeren.
 
Dank je weballey.Lijkt me een bruikbare tip over die compatibiliteitsmodus (wat een woord:eek:). Ga dat vandaag eens uitproberen.
Terug naar XP is geen optie. Over dat dual boot is mij nog weinig bekend. Uiteraard wel van gehoord. Ik laat nog van me horen of iets gelukt is. Leuk plaatje overigens, dat skelet van je.
 
Beste Perloc,

Het heeft geen zin om te reageren op een topic van 2012!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan