• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP van jaar of 10 oud,kan daar win 10 opgezet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
hallo
ik heb nog een pc met XP van jaar of 10 oud.
kan daar ook win 10 opgezet worden???
ik heb dvd van win 10.
 
Ik zeg, doen.
Merk je vanzelf wel of het wil en heb je een key of ga je er een wga tool op los laten.

Maare, je vraagt steeds dingen die niemand hier kan weten, waarom?
 
is dat zo???ben ik zo moeilijk???? hahahahahaha
ik heb de key uit mijn win 10 die nu geinstalleerd is,of kan dat niet gebruikt worden????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet moeilijk maar wel onbegrijpelijk........

Je weet best dat je maar 1 exemplaar van een dezelfde windows legaal kunt gebruiken, je hebt toch geen VL?
 
nou dan gaat het dus niet door.
 
hallo
ik heb nog een pc met XP van jaar of 10 oud.
kan daar ook win 10 opgezet worden???
ik heb dvd van win 10.

Probeer de tool van Dixons (windows10checker)
 
Kom op zeg een pc van 10 jaar oud niet erg als je in deze weggooi maatschappij je spullen langer behoudt maar een pc van 10 jaar er zijn grenzen
 
Windows10 draait nog vlotter op oudere computers dan je wel eens zou kunnen denken pdexie . Windows10 beschouw ik dan niet als een nieuw modern OS maar als een Back To OS . Het enige wat ik aan Windows10 modern vind is de Edge , de nieuwste browser van Microsoft.
Nu toch een vreemd verhaal.
Ik heb Windows 10 genstalleerd op een oudere laptop , die ik eigenlijk gebruik als testlaptop. Hierop heb ik een Upgrade uitgevoerd van Windows7 naar Windows10 . Eigenlijk niets vreemds of abnormaals aan zullen jullie denken.
En nu komt dan het vreemde. Op die laptop had ik ook Ubuntu naast Windows7 genstalleerd staan , een Dualboot systeem dus. Voor ik Windows7 ging upgraden naar Windows10 stelde ik mezelf al vragen. Als ik Windows7 Upgrade naar Windows10 gaat mijn Dualboot nog werken en wat als er problemen opduiken met de GRUB. Het zekere voor het onzekere maar genomen en BootFix uitgevoerd . Ubuntu verwijdert en de schijfruimte terug toegewezen aan de Windows partitie . De Upgrade van Windows7 naar Windows10 was netjes verlopen zonder enig probleem. Mijn programma's werkten nog allemaal, het enige wat ik opnieuw moeten doen heb was de printer installeren. Nu ging ik gisteren opnieuw Ubuntu naast Windows10 installeren . Ik begin met de installatie en bij de installatie krijg ik te zien of ik Ubuntu naast Windows7 wou installeren . Vreemd want nu staat er toch Windows10 op de laptop. De installatie van Ubuntu maar helemaal afgerond en laptop opnieuw opgestart . Oef , er was niets verkeerds gegaan en ik kreeg de GRUB (bootloader) te zien waar ik kan kiezen met welk besturingssysteem ik de laptop kan opstarten. En tot mijn grote verbazing krijg ik in het GBUB menu Ubuntu en Windows7 te zien. Ik dacht bij mezelf er is toch tijdens de installatie van Ubuntu geen downgrade van Windows10 naar Windows7 gebeurd en ik kies in het GRUB menu voor Windows 7 en warempel, mijn laptop start op met Windows 10.
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste Windows 10 had ik als update van Windows 8.1 Pro gedaan.
Mijn notebook was ook dualboot - Windows 8.1/Linux Mint.

Na de upgrade bleek Grub nog volledig werkzaam - opstarten naar Linux Mint was in orde, als ook de Windows Loader in Grub, waarmee ik naar Windows 10 ging.
 
Yep, maar een ben al een oude pc tegen gekomen waar de melding kwam: kan de upgrade niet uitvoeren de processor wordt niet ondersteunt en die pc is een jaar of 8 a 10 oud.
 
Probeer de tool van Dixons (windows10checker)
Die Windows10 checker van Dixons vond ik lachwekkend. Ik liet hem los op mijn HP Mini netbook.
De conclusie: mijn netbook was voor 75% geschikt voor Windows 10.
Ik kreeg wel 2 adviezen:
1. Vervang de monitor of koop een nieuwe laptop, want de resolutie is te laag. (Ha, een andere monitor plaatsen in een netbook?!)
2. Plaats meer werkgeheugen. Er zit slechts 2 GB aan werkgeheugen in. Om soepel Windows 10 te kunnen draaien is 4 GB werkgeheugen nodig. (2 GB werkgeheugen is het maximum voor mijn netbook)

Intussen draait Windows 10 op dat netbook. Lijkt vlotter te werken dan Windows 7 Starter.

@carfran: Ik ben benieuwd wat er over een maand gebeurt. Zolang heb je namelijk de tijd om terug te gaan naar Windows 7. Daarna zal windows.old verwijderd worden. Zal dan ook de GRUB Windows 7 niet langer tonen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan