• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Zeer trage wifi op Packard Bell Z5WT3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Bij kennis geweest die zijn laptop gaat zeer traag, weet wel, een vliegmachine zal het nooit worden, win 8.1 staat erop, alles ziet er ok uit, maar de wifi snelheid is beneden alle peil, slechts 2.5 Mbps.
Kan hem bij hem thuis niet aansluiten met een kabel, maar wat kan hierbij het probleem zijn?
 
Daar is niks over te zeggen op dit moment, dat kan van alles zijn.
Hoever zit hij van de modem af en woont hij in nieuwbouw?
 
Heb je al gekeken of het wifi signaal wel sterk is via een smartphone?
 
Wifi signaal is uitstekend, getest met (wifi analyzer) op mijn smartphone daar ligt het niet aan.
 
PackardBell is al een oude merknaam; hoe oud is dat notebook?
 
Kan hem bij hem thuis niet aansluiten met een kabel, maar wat kan hierbij het probleem zijn?

Waarom is dit niet mogelijk?
Geen kabel in huis?
Want als je hem aan een lan kabel kan hangen, kun je de wifi driver verwijderen en de laptop opnieuw opstarten. Om zo te kijken of het aan de driver zelf ligt.
 
welke wifi adapter zit er in?
welke snelheden ondersteund het wifi modem?
is hij ooit sneller geweest?
 
De notebook is van 2013, en kabel is geen optie, ga hem na nieuwjaar eens meebrengen bij mij en daar eens de kabel erin pluggen en zien wat dit geeft.
Eigenaar gebruikt die bijna nooit, dus voor hem niet zo belangrijk.
 
Dat notebook is dus een Acer met als naam PackardBell
 
Ja heb dit ook gezien, ga hem aanraden om eerst te upgraden naar win 10 en dan een clean install doen, en dan eens zien wat het heeft, maar dat is voor volgend jaar.
 
ga hem aanraden om eerst te upgraden naar win 10 en dan een clean install doen, en dan eens zien wat het heeft.

Dat lijkt mij ook een goed idee.
Hopelijk werkt dan zijn wifi weer zonder problemen.
 
Deze desktop eerst naar win 10 gebracht, wil nu een nieuwe installatie doen, maar wil niet opstarten van stick, F2 in bios en dan usb stick op 1, lukt niet start altijd op van harde schijf, dan in bios F12 op enabled gezet, kom daar in het bootmenu maar dan kan ik enkel windows bootmanager selecteren, weet iemand hoe ik wel van usb stick kan opstarten?
 
De USB-stick - NTFS gegormatteerd?

Het is dus een UEFI bios en dan dient de stick enkel FAT32 geformateerd te zijn!

En is de stick klaar, insteken, computer aan, bios ingaan naar Opstart/Boot en dan de USB-stick boven de Windows Bootmanager zetten!
Opslaan en en dan zal de computer van de USB-stick opstarten.
 
Is gelukt, heb nieuwe stick aangemaakt met creation tool, pc werkt nu vlotjes, veel beter of voorheen met al die software van acer en windows 8.1
Nu alleen nog een office opzetten, welke gratis raden jullie aan, liefst zo eenvoudig mogelijk zodat ze als ze een word, excel, powerpoint krijgen ze deze kunnen openen.
 
Fijn dat een schone installatie de boel heeft verbeterd!
Ik gebruik zelf geen Office, dus kan jou daarin geen goed advies geven.
Maar Abraham weet wel een goede vervanging.
 
Ik heb even een andere topic opgezocht, in bericht 30 wordt een gratis optie genoemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan