• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Zepto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hieronder de inhoud van Fixlog.txt
Overigens zegt het programma aan het eind dat de computer moet worden herstart. Dit heb ik vooralsnog niet gedaan....

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 23.08.2018
Gestart door gavta (25-08-2018 17:37:54) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\gavta\Desktop
Geladen Profielen: gavta (Beschikbare Profielen: gavta)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:

C:\Program Files (x86)\QuickTime
BHO: ExplorerBHO Class -> {449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
BHO: ClassicIEBHO Class -> {EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIEDLL_64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
BHO-x32: ExplorerBHO Class -> {449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52} -> C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer32.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
Toolbar: HKLM - Classic Explorer Bar - {553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer64.dll [2016-07-30] (IvoSoft)
Toolbar: HKLM-x32 - Classic Explorer Bar - {553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer32.dll [2016-07-30] (IvoSoft)

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
C:\Program Files (x86)\QuickTime => is succesvol verplaatst
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\Software\Classes\CLSID\{449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\Software\Classes\CLSID\{EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\CLSID\{449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\\{553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\Software\Classes\CLSID\{553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\\{553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310}" => is succesvol verwijderd
"HKLM\Software\Wow6432Node\Classes\CLSID\{553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310}" => is succesvol verwijderd
Proces succesvol afgesloten.

========= ipconfig /flushdns =========


Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

========= Eind van CMD: =========


========= netsh winsock reset =========


Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.


========= Eind van CMD: =========


=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 9986048 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 364175772 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 1124 B
Windows/system/drivers => 355219 B
Edge => 6888856 B
Chrome => 440109 B
Firefox => 382147316 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 6656 B
Users => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 12296255 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 6656 B
NetworkService => 0 B
gavta => 18814031 B

RecycleBin => 581007 B
EmptyTemp: => 758.8 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Eind van Fixlog 17:38:36 ====
 
Het wordt tijd dat jij Windows opnieuw opstart - ik ga ervan uit dat windows Defender een nepmelding heeft gegeven.
 
Dat idee had ik vanochtend al, maar ja... Inmiddels opnieuw opgestart en er lijkt inderdaad niets aan de hand. Geweldig bedankt voor alle hulp en moeite! Wat doe ik met Windows Defender? Verwijderen, uitschakelen of intact laten?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het vreemd dat Avast WD niet heeft gedactiveerd.

in ieder geval ben jij het grote beveiligingsprobleem Quicktime ook kwijt.
Indien je een alround MedaiPlayer wil hebben die alles kan afspelen en minder processortijd en minder geheugen gebruikt dan de veel gebruikte VLC player, dan hoor ik het wel.

Hieronder nog weer een fixlist.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

C:\Users\gavta\Documents\winzip.exe Win32
C:\Users\gavta\Downloads\ccsetup538.exe 

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Hierbij weer Fixlog.txt. De computer is inmiddels ook weer herstart. Welke mediaplayer doel je op?

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 23.08.2018
Gestart door gavta (25-08-2018 23:15:45) Run:2
Gestart vanaf C:\Users\gavta\Desktop
Geladen Profielen: gavta (Beschikbare Profielen: gavta)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:

C:\Users\gavta\Documents\winzip.exe Win32
C:\Users\gavta\Downloads\ccsetup538.exe

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
"C:\Users\gavta\Documents\winzip.exe Win32" => niet gevonden
C:\Users\gavta\Downloads\ccsetup538.exe => is succesvol verplaatst
Proces succesvol afgesloten.

========= ipconfig /flushdns =========


Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

========= Eind van CMD: =========


========= netsh winsock reset =========


Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.


========= Eind van CMD: =========


=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 9986048 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 16995960 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 0 B
Windows/system/drivers => 354914 B
Edge => 1321969 B
Chrome => 0 B
Firefox => 380156694 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
Users => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 904 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 0 B
NetworkService => 0 B
gavta => 9775292 B

RecycleBin => 0 B
EmptyTemp: => 399.2 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Eind van Fixlog 23:16:27 ====
 
Ik gebruik deze al weer een paar jaar: Media Player Classic - BE 1.5.2 beta

Mpc-be.jpg


Zorg ervoor dat alle codecs worden aangevinkt:

Mpc-be_2.jpg


Er zal ook aangeboden een speciale codec alsnog te downloaden - doe dat ook.

Daarna beschik je over een mediaplayer die alles perfect en mooi afspeelt.

http://www.free-codecs.com/mpc-be_screenshots.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan