Advies Ziggo Connectbox en VPN

Veng

Elite lid
Vooral de laatste weken kon ik vrijwel niet meer internetten (Firefox) met ingeschakelde VPN (Windscribe). Verbinding had moeite (>30 seconden) de servers te bereiken.
Daarom zoeken zoeken wat er aan de hand kon zijn. Zo kwam ik op een post die in de richting van de Ziggo Connectbox wees. Dat draadje was wat te specialistisch voor mij maar ik dacht, laat ik de firewall van de connectbox eens uitschakelen want de firewall werd ook ergens genoemd. Ik merkte niet direct verschil, dus schakelde ik die firewall weer in. Of het blijvend is weet ik niet, maar ik kan nu plotseling weer voldoende snel met de verschillende servers verbinden.

Heeft iemand hier toevallig een verklaring voor of is het toeval en heb ik straks mss weer problemen?
(Bovenstaande is mss ook wel de oorzaak van het feit dat Outlook niet altijd zijn mailservers kan bereiken.)
 

Rubensky

Moderator
Team lid
Het klinkt als louter een hik in de firewall.
 

Veng

Elite lid
Ja klopt. Zo klinkt het. Maar het kan ook zijn dat er een procedure is om de firewall voor de juiste progs open te zetten. Ik ben niet zo thuis in firewall settings (en de Connectbox).
Ik ben overigens wel blij dat het nu goed is (gebleven)
 

Rubensky

Moderator
Team lid
Dat zou ook kunnen maar dan moet je wel weten om wat voor programma het gaat.
 

Veng

Elite lid
Dat zou dan Windscribe zelf moeten zijn, lijkt mij, want als ik die uitschakelde liep alles goed.
Mss heb ik wel (onnodig) veel firewalls (al verwacht ik daar geen problemen door want het zijn immers allemaal doorlopende poortjes): Windows firewall, Connectbox firewall én Windscribe firewall
 
Laatst bewerkt:

Rubensky

Moderator
Team lid
Kan je de Firewall op die VPN niet eens uitzetten om te kijken of dat effect heeft?
 

Veng

Elite lid
Nee. Dat kan niet eenvoudig. Dan moet ik ook Windscribe uitschakelen. Als ik die uitschakel blokkeert Windscribe de internettoegang.
Veel effect zien verwacht ik toch niet want het loopt nu goed. Enige vertraging levert Windscribe natuurlijk wel op, maar dit is niet noemenswaardig. Gaat om seconden en ik heb maar een 40 Mb verbinding.
Het is echt opgelost via die Connectbox en ik vroeg me af of dat anders te verklaren was dan met een hik in de Connectbox software.
 

Rubensky

Moderator
Team lid
Duidelijk. Kan je een logboek uit die Connectbox trekken?
 

Veng

Elite lid
Helaas. Ik heb geen logboek kunnen vinden.
 
Bovenaan Onderaan