• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo connectbox met of zonder extra router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Op dit moment gebruik ik nog een (al oud) Cisco modem van Ziggo met eigen Linksys AC1900 6900 router. In de router heb ik niets bijzonders ingesteld.
Morgen moet ik mijn Cisco modem van Ziggo echter omruilen naar een Ziggo connectbox. Die connectbox heeft al een ingebouwde router.
Voegt mijn eigen router nog iets toe anders laat ik die weg. De Ziggo connectbox in bridgemode zetten schakelt nl. een aantal functies uit:
"Dit verandert er in bridge-modus
Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
De firewall schakelt uit.
Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit."

Al weet ik niet of ik een van deze functies ooit ga gebruiken.
De wifi van de connectbox heb ik al getest en die is net zo sterk of sterker dan die van mijn Linksys router, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
 
En waarom wil je dan die Linksys blijven gebruiken?
Die kun je ook als alleen als een switch/accesspoint instellen.
 
En waarom wil je dan die Linksys blijven gebruiken?
Die kun je ook als alleen als een switch/accesspoint instellen.
Ik zie zelf weinig reden om die Linksys nog te blijven gebruiken. Hij staat permanent in dus kost alleen maar stroom.
Als de wifi van de Ziggo box net zo goed is als van de Linksys heb ik ook geen extra accesspoint nodig, maar wel goed te weten dat dit kan.
 
Dat merkte ik bij mijn vorige modem. (sinds kort een nieuwe)
Wifi schommelde veel en vooral tijdens een film kijken of een update downloaden kon je dit merken.
Ook kon ik dit zien via mijn Xbox als die aan het downloaden was.
Nu met een extra router, probleemloos wifi en 49,66 gemiddeld van 50 mbit pakket.
 
Ik ga het in de gaten houden.
Als ik met "wifi analyzer" bij mij naar alle signalen kijk zie ik ze ook allemaal flink "ademen". Hoe zwakker het signaal, hoe meer fluctuatie (interferentie?). Voor een goede verbinding moet je blijkbaar boven de -65 dB lijn zitten.
Wat ik overigens aan mijn snelheid wel zie is dat gedurende een test de snelheid een beetje langzaam op gang komt. Is dat normaal?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat ervaar ik ook altijd.
Maar het gaat mij om de eind stand.
 
Zo is het bij mij. Vanaf morgen naar 40 Mb. dit omdat ze geen 60 Mb abo meer hebben en ik noodgedwongen overgezet moet worden op een ander abo (plaatselijk afwijkende omstandigheden). En anders moet ik naar 200 Mb en die heb ik volgens mij niet nodig. Kan ik natuurlijk altijd nog doen. Maar ik kijk geen streaming en download zelden.
 

Bijlagen

  • Moetweg.jpg
    Moetweg.jpg
    9,1 KB · Weergaven: 2
Wat betreft jouw situatie in vergelijking met die van mij: ik mag toch aannemen dat er ook ontwikkeling in die connectbox zit en ze steeds beter worden.
Ik hoor van een Ziggo monteur dat zelfs mensen die een half jaar geleden een nieuwe connectbox hebben gekregen deze nu bij de overgang toch weer een nieuwe krijgen.
Kan echter ook aan hun systeem van uitrollen liggen. Soms kosten uitzonderingen maken ook extra geld en dit is een groot project (Al weet ik niet om hoeveel aansluitingen het gaat. Ik schat echter > 500 - 1000)
 
Zo is het bij mij. Vanaf morgen naar 40 Mb. dit omdat ze geen 60 Mb abo meer hebben en ik noodgedwongen overgezet moet worden op een ander abo (plaatselijk afwijkende omstandigheden). En anders moet ik naar 200 Mb en die heb ik volgens mij niet nodig. Kan ik natuurlijk altijd nog doen. Maar ik kijk geen streaming en download zelden.


Ik heb altijd een 50 mbit gehad en nu nog steeds.
Die van mij hoefde niet terug naar 40 gezet te worden.
Maar het zal bij dan iets anders zitten, waardoor jij wel terug gezet gaat worden.
 
Wat betreft jouw situatie in vergelijking met die van mij: ik mag toch aannemen dat er ook ontwikkeling in die connectbox zit en ze steeds beter worden.
Ik hoor van een Ziggo monteur dat zelfs mensen die een half jaar geleden een nieuwe connectbox hebben gekregen deze nu bij de overgang toch weer een nieuwe krijgen.

Je zou eens op klachten kunnen zoeken, want volgens mij was er wel iets met die connect box.
Mocht dat zo zijn dan kun je beter jou router er achter gooien.

Ik heb even gekeken voor jou, kom wel iets tegen maar sommige klachten zijn van 2016.
https://www.google.nl/search?q=zigg...rome..69i57.6395j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
https://www.google.nl/search?ei=sUq...0....0...1..64.psy-ab..0.0.0....0.xZFZIVqvY9I
 
Ik ga het eerst maar eens proberen. Eerst mét en daarna zonder eigen router. Mét is voor wifi natuurlijk even tricky omdat ik dan twee sterke signalen vlak bij elkaar heb. Daar kom ik echter wel uit, anders zet ik mijn eigen router wel op een ander kanaal.
Een kennis vlak bij heeft ook een connectbox en ervaart volgens mij weinig problemen, maar ik ga het navragen.
Hij heeft wel veel problemen gehad, maar een monteur ontdekte dat de glasvezel slecht gelast was. Dan ben je natuurlijk weg.
Groter probleem wordt mss mijn TV maar daar maak ik mss wel een apart topic voor aan.
 
Ja dat heb je goed, mogelijk werkt het al goed zonder router.
Maar daar kom je dan wel achter door de test.
Wat voor probleem denk jij met jou tv te krijgen dan?
 
Ik gebruik nu 3 smartcards in een CI+ module. Dit omdat ik niet al die media boxen wilde, maar ook omdat ik in mijn pc met een TV kaart kijk waar een CI +module in past.
In het plaatje zie je iets duidelijker hoe ik het heb.
In de beschrijving van Ziggo lijkt het alsof je meerdere TV's via dezelfde mediabox kunt laten lopen. Ik heb daar mijn twijfels over maar dat moet ik nog uitzoeken. Als dat kan is dat voor mij alleen zinvol als ik hem in de meterkast zet, want vandaar vertrekken meerder kabels en die zal ik uit één aansluitpunt via die mediabox dan, moeten voeden.
Twee gedachten:
1) Liever geen mediaboxen. Dat is allemaal maar extra stroomverbruik.
2) Eigenlijk zou ik op de slaapkamer ook wel digitaal willen, maar dan moet ik een mediabox nemen want de tv is alleen analoog.
De Ziggo monteur heeft me al voorbereid dat ik waarschijnlijk maar één smartcard zal ontvangen omdat dat standaard is. Voor de rest zal ik moeten bellen.
Ik durf niet op voorhand te bellen bellen want als ik daar het proces verstoor!!
 

Bijlagen

  • tv oud.jpg
    tv oud.jpg
    23,9 KB · Weergaven: 3
Mogelijk dat ik, afhankelijk van de resultaten, een antenneversterker ga gebruiken. Dan komt de situatie er weer anders uit zien.
(Ja, ik maak daar zelf ook schema'tjes van anders ben ik over een jaar vergeten hoe ik het gedaan heb)
Je ziet, een beetje puzzelen om te ontdekken waar eventuele bottlenecks zitten.
Maar het kan dus zijn dat ik gewoon bij het oude blijf en op 3 smartcards blijf.
Ligt er ook een beetje aan wat ik met Ziggo kan. Of ik bv. 3 smartcards én een mediabox mag gebruiken. Als ik betaal zal er wel veel mogelijk zijn. Aanvankelijk mocht je maar 3 TV's gebruiken, maar nu meen ik ergens gelezen te hebben dat het er 5 mogen zijn. Anders moet ik voor die slaapkamer tv extra gaan betalen.
 

Bijlagen

  • tv nieuw.jpg
    tv nieuw.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 2
(Ja, ik maak daar zelf ook schema'tjes van anders ben ik over een jaar vergeten hoe ik het gedaan heb)
Je ziet, een beetje puzzelen om te ontdekken waar eventuele bottlenecks zitten.
Maar het kan dus zijn dat ik gewoon bij het oude blijf en op 3 smartcards blijf.
Ligt er ook een beetje aan wat ik met Ziggo kan. Of ik bv. 3 smartcards én een mediabox mag gebruiken. Als ik betaal zal er wel veel mogelijk zijn. Aanvankelijk mocht je maar 3 TV's gebruiken, maar nu meen ik ergens gelezen te hebben dat het er 5 mogen zijn. Anders moet ik voor die slaapkamer tv extra gaan betalen.

Was het niet zo dat 1 smartcard 4 euro per maand is?
Dan wordt het duur tv kijken.
Maar scheelt dat je toch het 1 en ander gaat uitzoeken.
Ik weet er zelf niet veel van dus kan jou helaas niet zeggen dat het beste werkt en/of mogelijk is.
 
Extra smartcards kosten € 2, mediabox € 4. Mijn huidige 3 smartcards zouden echter, zolang ze niet defect raken, bruikbaar blijven. Daarna moet ik op huur over gaan. Volgens mij zitten er echter max. 3 in het abo, dus zonder meerkosten.
Mijn redenering is dat ik alleen extra ga betalen als ik een 4e smartcard of mediabox neem.
 
Oké dan valt het dus nog mee.
Zeker als je er 3 gratis mag gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan