• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om te beginnen werkt zo'n systeem op basis van FTP. (Weet je dat ook weer.)

Je bent zo te zien op de foto 1 keer vergeten het IP adres in te geven.

Daarnaast de vraag hoe probeer je hem te bereiken? Doe je dat d.m.v. bijvoorbeeld je telefoon op 4g? En dan je extern IP adres :21?
 
het is een usb netwerk schijf.....geen nas....network attached storage....het zit op usb...niet op een netwerkpoort...
 
ben ik niet met je eens, heb een hoop gelezen erover en het is wel te benaderen maar de router is zeer complex. lees maar op diverse fora van ziggo gebruikers, het kan wel! de router geeft namelijk de usb schijf via de poort een ip adres, deze moet via dhcp te bereiken zijn. en dat is dus de uitdaging :) kan het wel of kan het niet. normaal zou het niet kunnen maar de ziggo router heeft specifiek een nas functie in de router gebruikt. maar meedenken en zoeken is welkom.
 
en Rubensky, ik ben de ip niet vergeten in foto 1 , die moest op 0.0.0.0 staan volgens de router. zie even de foto. anders is ie niet van buiten te zien. dus external moest op 0 en probeer het via poort 21 idd
 

Bijlagen

  • nas7.png
    nas7.png
    101,2 KB · Weergaven: 17
Als lokaal adres moet je natuurlijk wel het IP Adres van die NAS ingeven.
 
lokaal is internal. dis staat op de ip van de nas. moet ik external wel een poort opgeven?
 

Bijlagen

  • nas 6.png
    nas 6.png
    100,7 KB · Weergaven: 18
Ja.
 
nou morgen maar verder, heb me suf gepuzzeld. ik wil je alvast wel heel erg bedanken. rest mij nog 1 vraag. denk je dat het kan?
 
Ja, het kan.

Je kan via bijvoorbeeld deze website: Open Port Check Tool -- Verify Port Forwarding on Your Router eens kijken of poort 21 daadwerkelijk open staat.

Daarnaast kan je het volgende eens doen. Heb je een mobiele telefoon met internet tot je beschikking en een laptop installeer dan Filezilla op je computer. Maak een hotspot met je telefoon en verbind je laptop. Kijk dan of je via Filezilla de schijf kan benaderen.
 
Nou hele tour geweest.


gebruikt om de poort te openen, de ip is nog steeds vast en alles ingevuld zoals beschreven.
maar nog steeds blijft open port check tool zeggen dat ie hem niet ziet, poort 80 daartegen wel. verander ik poort 21 in 80 voor de nas ziet hij hem ook niet meer. filezilla geprobeerd zoals jij zei maar nada.

Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Verbinden met 192.168.178.14:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server".
Fout: Kan niet verbinden met server

ergens doe ik iets fout.
 

Bijlagen

  • nas1.png
    nas1.png
    100,3 KB · Weergaven: 14
  • nas2.png
    nas2.png
    92,1 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Status van de firewall?
En 2 even via 4g testen met extern ipadres:21 wat gebeurt er dan?
 
op de telefoon, of de ipad die een eigen sim kaart heeft niet te benaderen.
status firewall zie foto. en heb de nas folder ook al ingericht, das de tweede schermafdruk
 

Bijlagen

  • nas4.png
    nas4.png
    95,9 KB · Weergaven: 16
  • nas5.png
    nas5.png
    91,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Heb je op die Ipad wel even voor de zekerheid de wifi uitgeschakeld? En je kan het eens in de browser proberen zoals op de foto te zien is ftp://ipadres.
 
Op je eigen netwerk kun je de FTP server niet controleren of die online is, via deze site wel.

Of doe het via HFS.

Met alleen een externe schijf aan je router gaat het anders echt niet werken, moet een netwerkschijf zijn dan.
 
op de ipad is wifi niet ingesteld dus geen verbinding met het netwerk, op een laptop in huis uiteraard wel verbinding omdat het eigen netwerk is. heb voor de zekerheid de telefoon geprobeerd, wifi uit en hotspot gemaakt en geen resultaat. en wat Lange Pier zegt ben ik het niet mee eens. De nas functie maakt de externe schijf een netwerkschijf. zie alle foto's in de posten hiervoor.

Wel ben ik iets op het spoor via ziggo, en uiteraard graag advies hoe ik dat dan in stel.

dit kreeg ik via het ziggo forum, dacht alle hulpp is welkom maar echt voor mij nu abacabra

"
Welke foutmelding geeft filezilla? Normaal gesproken werkt FTP via 2 poorten. Een command poort en een data poort. Dat geeft nog wel eens gedoe met NAT en firewalls. De data poort kan wisselen, waarbij het ook uit maakt of je active of passive FTP gebruikt:

Active FTP : command : client >1023 -> server 21 data : client >1023 <- server 20 Passive FTP : command : client >1023 -> server 21 data : client >1024 -> server >1023

Een alternatief kan sFTP zijn (over SSH,)"

Kan ik hier iets mee, moet ik poorten toevoegen oid? krijg nu poort 21 al niet open.
alle poorten op poort 80 na zijn dicht.
 
Oke mensen dan maar even een eenvoudig artikel dat het wel kan. Ja, je moet de opslag wel delen en deze moet bekend zijn binnen je router.

 
Dat FTP via 2 poorten werkt is mij bekend. (leefde in de veronderstelling dat jij dat ook wist. )

Via SSH (Secure Shell) kan je weer op andere problemen stuiten. Daar zou ik nog even niet aan beginnen.
 
nee dat wist ik niet, maar in dit stadium maakt dat ook nog niet uit denk ik. hij ziet 21 niet open staan laat staan meerdere poorten. dat probleem zie ik wel als poort 21 open is en geen verbinding krijg :) maar ik snap echt niet dat die poort niet open gaat. of alles gewoon opnieuw instellen met meerdere poorten ? tsja echt een puzzel voor mij maar in mijn veronderstelling moet hij poort 21 open zien, en dat doet ie niet.
 
Doe het eens even opnieuw met meerdere poorten. Ik geef je er een handleiding (Engelstalig) bij zodat je die kan volgen en op de plaatjes kan kijken.

 
ik was al zover dat 21 open staat. da andere ziet hij nog niet.

nu maar eerst ff koken en de vrouw plagen. ben er vanaaf wel weer. via file share kan ik er nog niet op. wordt vervolgd :)
 

Bijlagen

  • nas 8.png
    nas 8.png
    87,6 KB · Weergaven: 15
  • nas6.png
    nas6.png
    163,8 KB · Weergaven: 14
  • nas7.png
    nas7.png
    108,4 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan