• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe ben je ertoe gekomen dat hij port 21 nu wel als open ziet?
 
Hoe ben je ertoe gekomen dat hij port 21 nu wel als open ziet?
door local start en local end in te vullen als poort 2021. external heb ik als 2223 gedaan, hij ziet de poort nu wel open maar nog geen verbinding. denk nog stoeien met de juiste poorten.
 
jullie blijven het maar proberen....een usb schijf via internet bereikbaar maken op een router.....no way...hier laaat ik het bij...vr gr hans....
 
Ik moet nu ook gaan troubleshooten maar dat doe ik graag.

Gebruik eens als begin port 20 en end port 21.
 
begin en eind op 20 wn 21 gezet voor beide local en external, gooit ie poort 21 weer dicht. nu extern en local op 2021 gezet beiden en poort weer open. maar ga ff verder zoeken straks. :) gaat ons lukken!!!!
 
jullie blijven het maar proberen....een usb schijf via internet bereikbaar maken op een router.....no way...hier laaat ik het bij...vr gr hans....
De Ziggo-NAS van de TC7210 is een NAS.
Eenvoudiger qua faciliteiten dan een Synology, QNAP etc, die van alles en
nog wat aan boord hebben.
Ziggo-NAS heeft 'gewoon' een MAC address en een eigen lokaal Ip address via DHCP.
Komt netjes in beeld op je network en heeft zelfs een DLNA Server.

Heeft ook een ftp-server en die kan desgewenst ook vanaf de buitenwereld
via het externe publieke Ip worden bereikt met een ftp-client.
Nodig voor toegang vanaf de buitenwereld:
- geef Ziggo-NAS een vast Ip mbv een DHCP address reservation
- forward poort 21 naar dat vaste Ip
- geef het Account om op de ftp-server van de Ziggo-NAS te kunnen inloggen
een sterk wachtwoord!
 
@PaulZ Heb je de moed opgegeven?
 
nee hoor, maar was ff weg :) druk weekend. vrijdag marknesse, zaterdag amsterdam en daarna eindhoven pffffff vanmorgen weer thuis gekomen. morgen weer lekker bezig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan