• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo verhoogt internetsnelheden per 2 oktober aanstaande.

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Op 2 oktober aanstaande verhoogt Ziggo de internetsnelheden van bijna alle pakketten.
Alleen het instappakket met 40 MB wordt niet aangepast (gemiste kans?).

De volgende bestaande snelheden gaan verhoogd worden:

150 Mbps gaat naar 200 Mbps
200 Mbps gaat naar 250 Mbps
300 Mbps gaat naar 400 Mbps.


Ziggo gaat dit automatisch doen door vanaf 2 oktober modems vanaf afstand opnieuw op te laten starten.
Ziggo denkt hier een maand voor nodig te hebben.

Jij kan ook zelf vanaf 2 oktober jouw modem even van de stroom halen en weer aansluiten om van de nieuwe snelheid te kunnen profiteren.

De snelheidsverhoging gaat niet gepaard met een verhoging van jouw abonnementsprijs.
 
Dan zal het oudere 60 Mbps pakket ook wel niet aangepast worden:(. Ik betaal hiervoor nog minder dan het 40 Mbps pakket.:)
 
Kwam jij soms uit het UPC gebied?
Misschien is het dan de moeite waard om te kijken wat er nu bij Ziggo voor jou mogelijk is?
 
Dat de upload omhoog gaat is prettig voor alle mensen die Ziggo klant zijn, alleen de uploadsnelheid was en blijft bedroevend. Als je regelmatig bestanden naar vrienden / familieleden stuurt, blijft de uploadsnelheid bij deze kabelaar toch een beetje de bottleneck.
Ze adverteren regelmatig dat ze voor 90% gebruik maken van glasvezel. Helaas voor de klanten vertellen ze er in die advertenties niet bij dat nu net die laatste 10% (van de straat tot aan je modem) coax is en blijft.

Ik heb sinds augustus 2015 glasvezel (KPN) en doordat mijn abonnementje 500/500 is, download ik net zo snel als dat ik upload. (Ik ben dan ook sinds die datum geen Ziggo klant meer)

Met name ook familieleden zijn mij dankbaar. Niet zelden download ik vrij grote mkv's of BR films vanuit nieuwsgroepen (filmpjes van 20 gig zijn meestal een kwestie van 4 a 5 minuten)

Half Nederland maakt (geloof ik) gebruik van WeTransfer, maar die geweldige dienst heeft helaas een 2 GB beperking waar je vandaag de dag al snel aan je 'limiet' zit. Veel minder bekend is wellicht deze : Verzend grote bestanden - snel, simpel & veilig
even een .MKV van 18 gig naar een vriend / familielid sturen is met deze dienst geen probleem.
Het is gratis en daarom is de upload beperkt tot 2 bestanden per 24 uur, maar als je een mkv van 19 gig wil uploaden is dat dus geen enkel probleem. Wil je een paar honderd foto's in hoge kwaliteit versturen? Dan even rarren of inzippen en je 'omzeilt' de uploadlimiet van 2 per 24 uur.
 
Ik kom idd van UPC. Ik heb al bij Ziggo gekeken maar als ik echt sneller wil verdubbelen zo'n beetje mijn kosten. Dat heb ik er nu nog niet voor over. Ik up- of download vrijwel nooit films.
 
Misschien de moeite waard om eens een beetje rond te gaan kijken?

Ik betaal € 61 voor TV, vaste telefoon, 500/500 internet, gratis eredivisie, gratis opnemen en daarnaast krijgt mijn vrouw € 5,-- korting op haar mobile KPN abonnement omdat we het totaalpakket van KPN afnemen.

KPN is in mijn ogen al een paar jaar "goed bezig".
 
Bij Ziggo kan je de combinatie aangaan met Vodafone.
 
Idd. maar als je de mazzel hebt om te wonen in een gebied dat is beglasvezeld (is dat een goed Nederlands woord? Ik denk het niet) dan zou mijn advies (na 2 jaar glasvezelervaring) luiden : schop Ziggo eruit en neem een glasvezelprovider.
 
Ziggo is ook glasvezel!
 
Ja / nee. Tot aan je wijkcentrale / straat is het glasvezel, vanaf de wijkcentrale / straat tot aan je modem is het coax. (Hetgeen de reden is dat ze qua snelheden niet kunnen concurreren met de 'zuivere' glasvezel providers.)

Ziggo klanten hebben toch de bekende groene kabel die het huis binnenkomt en da's geen glasvezel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel jammer ik heb nog een oudere 50mb pakket, zou mooi zijn dat die ook werd verhoogt naar 100mb.
 
Ja / nee. Tot aan je wijkcentrale / straat is het glasvezel, vanaf de wijkcentrale / straat tot aan je modem is het coax. (Hetgeen de reden is dat ze qua snelheden niet kunnen concurreren met de 'zuivere' glasvezel providers.)

Ziggo klanten hebben toch de bekende groene kabel die het huis binnenkomt en da's geen glasvezel.

Maar dat is wel een heel dikke kabel;
en ik heb altijd een iets hogere snelheid dan waarvoor ik betaal.
 
Idd. het is een dikke kabel, maar het is en blijft coax en daarom zal Ziggo nimmer kunnen concurreren met de glasvezelproviders, reden ook dat Ziggo continue klanten aan het verliezen is (met de uitrol van glasvezel in Nederland)

Voor het gros van de users zal die upload en download wel volstaan, maar eenmaal 'verwend' met een échte upload en downloadsnelheid via glasvezel, wil je niet anders meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 minuut geleden gedaan. Laten we eerlijk zijn : welke Ziggo klant haalt dit?

Let ook op de jitter en ping, Ziggo kan daarover alleen maar 'dromen'.
 

Bijlagen

  • watertanden.docx
    211,5 KB · Weergaven: 26
Wat betreft de upgrade:

Moet de bekabeling in de straat het wel aankunnen. Bij ons is nog altijd het prehistorische 12/1 maximaal haalbaar. En nee, glasvezel is niet leverbaar.
 
"Ziggo klanten hebben toch de bekende groene kabel die het huis binnenkomt en da's geen glasvezel."
Bij mij komt er én een groene kabel binnen én glasvezel. De groene kabel gebruik ik nog voor analoge TV op de slaapkamer omdat de 3 toegestane digitale smartcards ook al in gebruik zijn.
Als ik alles op tel ben ik ook niet zo goedkoop uit:
Vaste telefoon € 10 + gratis bellen naar vast € 10,95
Internet 60/6 Mb: € 30
TV: 3 * digitaal: € 17
Samen toch nog € 67.95
Ik kan wel gratis TV kijken op app en gsm
Ik moet toch eens opnieuw gaan kijken.
Probleem van overstappen vind ik al mijn email adressen en log-ins omzetten. Dat zijn er nogal wat: zo'n 200 schat ik (inc.webshops waar ik altijd een account voor aan maak.)
 
Dan wordt het mogelijk idd. tijd dat je gaat 'shoppen', want met die net iets meer dan € 60,-- ben ik dan toch met die 500/500 het 'heertje'.

Wat email betreft : misschien was ik 'even eerder' dan jij, want mijn belangrijkste mailadres voor externe 'partners' is een Microsoft mailaccount............
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag je zelf het heertje noemen hoor, niks op tegen.
En als mensen niet tevreden zijn met de snelheden die Ziggo levert, dan moeten ze maar gaan shoppen,

De kans is dan groot dat ze minimaal hetzelfde moeten betalen als bij Ziggo of zelfs meer.
 
Wel, mogelijk dat een totaal pakket bij Ziggo iets goedkoper is dan mijn huidige oplossing. Nu heb ik TV ook van Ziggo maar via een andere route.
Als extra heb ik dan bovendien een mediabox en snellere verbinding.
Ik ga eens goed kijken of dit een eye opener is of dat ik iets over het hoofd zie.
 
Geweldig - ik kan bij KPN een 40 MB internet verbinding krijgen (ADSL) met vaste telefonie.
Glasvezel is niet mogelijk bij KPN - maar vreemd genoeg bij Online wel weer.

Ik blijf vooralsnog bij Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan