• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ziggo virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

norbert72

Gevestigd lid
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
272
Waarderingsscore
2
hallo mensen
ik wil graag advies .ik heb nu bitdefender total security. die verloopt in mei . omdat we nu thuis ook Ziggo/Vodafone hebben .hoef ik niet te betalen voor de Ziggo virusscanner .maar is die voldoende genoeg voor me veiligeheid

alvast bedankt voor jullie advies/mening
mvg norbert
 
Waar jij het dan over hebt is de gratis versie van F-Secure.
 
hallo. nee dit is de versie waar je normaal 6.95 per maand voor betaald
 
Wanneer je Windows 10 gebruikt is het zelfs niet nodig om extra beveiliging te installeren of zelfs te kopen. In Windows 10 zit tegenwoordig een goede virus/malware/ransomware beveiliging. Mocht je dit toch niet helemaal vertrouwen is de gratis versie van Avast ook ruim voldoende
 
Heb mijn laddertje gepakt en ben erop gaan staan zodat ik mijn paardje kon bestijgen.
Derhalve : mee oneens, Windows Defender is zeker niet slecht, maar 'haalt' het niet bij 'grotere' jongens zoals bijvoorbeeld Bitdefender.

Dit komt toch wel vaak naar voren in de testst van AV.
 
In principe ben ik het wel met je eens quandor maar wanneer de pc/laptop puur voor emails/internet en standaard acties gebruikt wordt dan is defender voldoende.
 
Kijk svp naar een van de laatste tests van AV. Windows Defender scoort daar zeer beroerd v.w.b. false positivs. Daar zit je als user niet echt op te wachten.
 
Windows Defender zal gewoon zijn werk doen op de achtergrond en wat haalt het dan niet bij de "grote jongens"?
Microsoft is maar een "ukkie" dus?
Gebruik het nu een jaar en nog nooit een "false positive" gehad.
En de beste AV is degene die de test website het meest sponsort.
 
sorry wil niet onbeschoft reageren .maar mijn vraag ging over de betaal versie Ziggo (F-Secure) vs bitdefender total security

gr norbert
 
Tja, maakt allemaal weinig uit, ze doen allemaal hun werk, of je er voor wilt betalen of niet.
 
sorry wil niet onbeschoft reageren .maar mijn vraag ging over de betaal versie Ziggo (F-Secure) vs bitdefender total security

Beide anti virus scanners zijn goed in wat ze moeten doen.
Alleen is het wel zo dat een betaalde versie zoals Bitdefender veel meer functies heeft.
Maar niet iedereen vind dat nodig of vind dat onzin.
Maar je moet gewoon voor je zelf kijken wat jij belangrijk vind.
Als jij alleen een virusscanner wilt hebben kun je voor F-secure kiezen, wil jij veel meer functies dan kun je altijd Bitdefender voor een leuke prijs vernieuwen. Want als je weet waar je moet kijken heb je voor 45 euro een nieuw 3 jarige licentie. https://www.bitdefender.nl/renewal/#is
 
Als je Windows 10 gebruikt is de ingebouwde Defender voldoende voor een goede beveiliging. (Samen met de Windows Firewall).
 
ik wil graag advies .ik heb nu bitdefender total security. die verloopt in mei . omdat we nu thuis ook Ziggo/Vodafone hebben .hoef ik niet te betalen voor de Ziggo virusscanner .maar is die voldoende genoeg voor me veiligeheid
Hallo,

F-Secure is een simpele anti-virus programma wat uitkomt in de middenmoot.
Als je een simpele virusscanner zoekt zonder extra's kan je deze goed gebruiken.
Omdat deze in het rijtje van de gratis virusscanners uitkomt is dit een aanrader omdat je dan af bent van de reclame- waarmee je dood word gegooid door de gratis antivirus programma's (ze moeten ergens van betaald worden)
Hier kan je de uitslagen zien AV-TEST | Antivirus & Security Software & AntiMalware Reviews
Lees ook deze link door: F-Secure Antivirus - beste virusscanners van 2019
 
Als ik testen van de laatste jaren bekijk scoort Bitdefender consequent tot de beste.
F-secure scoort bij de test van 2018 ook niet slecht, maar wel hoger op fals positives. Fals positives komen ook niet zo vaak voor maar volgens mij had ik er gisteren een van Kaspersky. Erg vervelend want dan moet je gaan cleanen en het rapport interpreteren. Ik vond dat nl. niet zo duidelijk. Ik had ook MBAM draaien en die gaf geen alert.
Of het echt een fals-positieve of een echte besmetting was weet ik dus niet. Het zou wel mijn eerste besmetting in een aantal jaren zijn.
Zelf zou ik, als je tussen F-secure en Bitdefender wilt kiezen, afhankelijk van de kosten, voor Bitdefender gaan. Maar zoals je al leest, zo veel mensen zo veel zinnen;)
 

Bijlagen

  • Malware waarschuwing.jpg
    Malware waarschuwing.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 2
Ik kan het alleen maar volledig met je eens zijn. Ben inmiddels met mijn 3e 3jarige contract bij Bitdefender bezig en in ben in de 7,5 jaar dat ik lid ben van hun club, eenmaal (bijna) getroffen door een virus (wat Bitdefender voor mij vermoordde voordat het virus vervelend kon gaan doen) en ik meen een keer of twee in die tijd een false positive te hebben gehad. Naast de zeer positieve mening van deskundigen die allerlei progjes testen, ben ik dus als particuliere ondeskundige ook zeer tevereden over Bitdefender.
Als ik daarentegen in de najaarstesten van AV progjes lees hoeveel false positives Micosoft had, dan moet ik nog ongeveer (bij wijze van spreken) 80 jaar Bitdefender gebruiken om dat aantal false positives met Bitdefender te evenaren.

Enigste waar ik geen zinnig woord over kan zeggen is de systeembelasting. Omdat computers altijd een hobby van mij zijn geweest, bezuinig ik niet op een nieuwe als de tijd daarvoor rijp is. In die zin koop ik meestal de meest nieuwe (snelle) hardware en áls bepaalde progjes zouden 'zuigen', dan merk ik daar door de snelle hardware weinig van.
 
Laatst bewerkt:
Microsoft is maar een "ukkie" dus?
Op het gebied van virusbeveiliging, zeker weten.
Laten we niet vergeten dat dat "ukkie" in 2013 nul scoorde op AV-TEST (bron) dus zo ondenkbaar is het niet dat MSE onbetrouwbaar zou zijn. MS heeft er al veel aan gewerkt en MSE is ondertussen al een veel beter AV product geworden maar scoort nog steeds matig op AV-Comparatives en vertoont af en toe een kleine dip. Op AV-TEST komt MSE er dan weer veel beter uit. Bijkomend nadeel aan MSE is dat dit de populairste is gezien ze standaard wordt meegeleverd met Windows. Hoge bomen vangen veel wind...
De grote jongens zoals Bitdefender en Avast scoren stukken beter en vertonen consequent zeer hoge detectiewaarden.

Om jouw vraag te beantwoorden, @norbert72 , F-Secure vertoont dezelfde hoge detectiewaarden maar scoort iets minder op gebied van malware. Ook de consumentenbond is niet helemaal overtuigd.

Als ik nog een persoonlijke tip mag geven dan zou ik Comodo Internet Security aanraden; een min of meer underdog in het AV landschap. Heeft zeer uitgebreide mogelijkheden voor een gratis pakket, is niet populair (dus wordt weinig geviseerd) en scoort ook heel goed op AV-TEST.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan